Wednesday, August 8, 2018

Jag sökte Allah och fann Jesus - Nabeel Qureshi

- En hängiven muslim möter kristen tro

Jag sökte Allah och fann Jesus är en bok som rymmer en fängslande historia om en muslim som gör en dramatisk resa från varmt troende muslim till övertygad kristen. Den är ett stundvis hudlöst porträtt av en ung man som gör allt för att försvara sin muslimska tro och spjärna emot Guds sanning om Jesus Kristus och hans uppståndelse.


Boken ger en unik inblick i hur det är att växa upp som muslim i västvärlden, hur många muslimer tänker och känner både kring sin egen tro och kring den emellanåt anstötliga kristna tron. Du som vill lära dig att bättre förstå och bemöta dina muslimska vänner och bekanta får här ta del av ett vittnesbörd som är långt mer värt än tusen läroböcker. Omdömen om boken ”Jag slukade den här boken så snabbt – den var så spännande! Det här är den bästa redogörelsen jag stött på från en före detta muslim som långsamt/försiktigt/envist blivit en kristen. Han tog upp alla argument jag har mött från muslimer i chattrum och på videor. Och han behandlar de sanningsenliga svar som kristna tydligt visar.” Från Goodreads. 284 sidor

190:- +porto. Se portotabell HÄR.  Skriv ett mejl till info@rupeba.se för att beställa boken.  

No comments:

Post a Comment